Golden Globe-tippning




Inatt klockan 02.00 så gäller det. Golden Globes, finally!

Så här är mina tips på vinnarna. Får se hur bra det går!

1. Bästa dramaserie
Nominerade:
Big Love
Dexter
House
Mad Men
True Blood

Mitt tips: True Blood
Min egentliga önskan: True Blood

2. Bästa kvinnliga skådespelare i en dramaserie
Nominerade:
Glenn Close - Damages
January Jones - Mad Men
Julianna Margulies - The Good Wife
Anna Paquin - True Blood
Kyra Sedgwick - The Closer

Mitt tips: Julianna Margulies
Min egentliga önskan: Anna Paquin

3. Bästa manliga skådespelare i en dramaserie
Nominerade:
Simon Baker - The Mentalist
Michael C Hall - Dexter
Jon Hamm - Mad Men
Hugh Laurie - House
Bill Paxton - Big Love

Mitt tips: Hugh Laurie
Min egentliga önksan: Michael C Hall! Karln måste vinna nu.

4. Bästa komediserie eller musikal
Nominerade:
30 Rock
Entourage
Glee
Modern Family
The Office

Mitt tips: Glee
Min egentliga önskan: Modern Family. Utan tvekan!

5. Bästa kvinnliga skådespelare i en komediserie eller musikal
Nominerade:
Toni Collette - The United States of Tara
Courteney Cox - Cougar Town
Edie Falco - Nurse Jackie
Tina Fey - 30 Rock
Lea Michele - Glee

Mitt tips: Edie Falco
Min egentliga önskan: Lea Michele

6. Bästa manliga skådespelare i en komediserie eller musikal
Nominerade:
Alec Baldwin, 30 Rock
Steve Carell, The Office
David Duchovny, Californication
Thomas Jane, Hung
Matthew Morrison, Glee

Mitt tips: Matthew Morrison
Min egentliga önskan: Steve Carell

7. Bästa miniserie eller tv-film
Nominerade:
Georgia O’Keeffe
Grey Gardens
Into the Storm
Little Dorrit
Taking Chance

Mitt tips: Little Dorrit
Min egentliga önskan: Little Dorrit

8. Bästa kvinnliga skådespelare i en miniserie eller tv-film
Nominerade:
Joan Allen - Georgia O’Keeffe
Drew Barrymore - Grey Gardens
Jessica Lange - Grey Gardens
Anna Paquin - The Courageous Heart of Irena
Sigourney Weaver - Prayers for Bobby

Mitt tips: Sigournet Weaver
Min egentliga önskan: Sigourney Weaver

9. Bästa manliga skådespelare i en miniserie eller tv-film
Nominerade:
Kevin Bacon - Taking Chance
Kenneth Branagh - Wallander: One Step Behind
Chiwetel Ejiofor - Endgame
Brendan Gleeson - Into the Storm
Jeremy Irons - Georgia O’Keeffe

Mitt tips: Brendan Gleeson
Min egentliga önskan: Jeremy Irons

10. Bästa kvinnliga biroll i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Nominerade:
Jane Adams - Hung
Rose Byrne - Damages
Jane Lynch - Glee
Janet McTeer - Into the Storm
Chloë Sevigny - Big Love

Mitt tips: Rose Byrne
Min egentliga önskan: Rose Byrne

11. Bästa manliga biroll i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Nominerade:
Michael Emerson - Lost
Neil Patrick Harris - How I Met Your Mother
William Hurt - Damages
John Lithgow - Dexter
Jeremy Piven - Entourage

Mitt tips: John Lithgow
Min egentliga önskan: Neil Patrick Harris


Såja, let the games begin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0