Och mannen som ska spela Judge Dredd är....




....Karl Urban. 

Hehe.

Namnet är nog lite svängigare på engelska är svenska. Jag tänker på saker som urban warfare, urban jungle, urban exploration. Jag hör i huvudet hur amerikanerna lägger betoningen lite extra hårt på hans efternamn för att få det där lilla extra.  
"Here he comes, the man you´ve all been waiting for, the new Judge Dredd: Karl URBAAAAN!" 

När jag hör samma namn, lägger det i en svensk kontext, så blir det lite annorlunda.
Karl Urban. Jag ser potatis, flugskit, slitna Konsumpåsar och traktorlera. Blod, svett och grumlig sprit. Han finns två mil västerut rakt in i skogen om du svänger vid den sista macken innan Sörflärke. 

Två helt olika världar.

Karl Urban är Judge Dredd. Enligt ryktet.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0