Var på alerten om du ska se Southland!

Jag hörde mycket gott om Southland under en längre stund och bestämde mig tillslut för att den serien skulle följas. Den verkade stabil i tittarsiffror och den prisades högt för sitt innehåll, så när nyheten om att den skulle läggas ner nådde mina öron så blev jag besviken. Eftersom att jag inte var beredd att se en till serie som bara tar slut utan egentligt Slut, så skrotade jag planerna på att se den. Remember The Black Donnellys. NBC. Suck.

Men efter att först ha blivit besviken på att en serie som Southland skulle läggas ner, så byttes besvikelsen plötsligt mot glädje då det blev känt att 13 nya avsnitt skulle sändas i USA. Så med kaffet i högsta hugg så bänkade vi oss igår ner för att äntligen börja se serien.

Serien är bra! Den är trovärdig. Den är snabb. Den byter scener och scenarion utan att varken förvarna eller be om ursäkt efteråt. Den sätter engelskakunskaperna på prov med en dialog som varken väntar eller upprepar sig. Men främst av allt så är den mörk. Den har inte glittret på sig som många andra serier idag. Inga märkbara CSI-filter om ni vet vad jag menar.
Så mitt tips är: se den och blunda inte. För att om du tittar bort i 5 sekunder så kan det vara kört sen. Serien går inte tillbaka och förklarar för dig vad du missat. Återigen: tänk CSI.

En liten notering bara. Jag älskar CSI, tro inget annat. Alla tre serier är fantastiska och jag skulle inte vilja vara utan någon av dem. Men ibland så är det skönt med serier som inte orkar vänta på att du ska hänga med utan istället tvingar dig att fokusera.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0